اخبار

چه مقدار و چه نوع نمکی بخوریم؟

رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه گفت: افراد برای حفظ سلامتی کم نمک بخورند و همان مقدار کم هم حتما " نمک تصفیه شده ید دار" باشد.
 
چه مقدار و چه نوع نمکی بخوریم؟
به گزارش روابط عمومی دانشگاه نیلوفر حیدری به مناسبت بسیج ملی افزایش پوشش مصرف نمک یددار تصفیه شده (21-17) اذر ماه اظهار داشت: از آنجا که منابع غذایی حاوی ید بسیار محدود است مصرف نمک تصفیه شده یددار به منظور جلوگیری از عوارض کمبود ید مانند گواتر ، سقط و مرده زایی در زنانباردار،عقب ماندگی های های ذهنی و جسمی در نوزادان، وکم کاری تیروئید و گواتر در بزرگسالان ضروری است.
 
وی با بیان اینکه ید یک ماده مغذی مورد نیاز برای بدن است اظهار داشت: در مناطقی که کمیود ید دارند، دانش آموزان دچار افت تحصیلی و کاهش قدر یادگیری می شوند .

این کارشناس تغذیه  بهترین راه پیشگیری از  عوارض متعدد کمبود ید را استفاده از "نمک تصفیه شده یددار "دانست و اظهار داشت: :خرید نمک هایی که به صورت فله ای و در بسته بندی های غیر استاندارد و تقلبی هستند لذا باید مردم از خرید آنها خودداری کنند.

حیدری تأکید کرد: افراد هنگام خرید نمک به وجود پروانه ساخت از وزارت بهداشت بر روی بسته بندی نمک ها توجه کنند و دقت شود عبارت " نمک تصفیه شده ید دار " بر روی بسته بندی نمک درج شده باشد و از خرید هر گونه نمک با عنوان نمک دریا و نمک تصفیه نشده که ید کافی ندارد خودداری شود.

وی گفت: با توجه به اهمیت مصرف نمک یددار تصفیه شده، بسیج ملی افزایش پوشش مصرف نمک یددار تصفیه شده از تاریخ 17 لغایت 21 اذر ماه توسط معاونت بهداشتی با همکاری مراکز بهداشت تابعه در سطح استان برگزار می گردد .

۲۰ آذر ۱۳۹۷ ۱۱:۰۲
سایت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی کرمانشاه |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید