اخبار

نشست هم اندیشی و برنامه ریزی ارتقاء فرهنگ اهدای عضو در استان برگزارشد.

نشست هم اندیشی و برنامه ریزی ارتقاء فرهنگ اهدای عضو در استان برگزارشد.

 

      به گزارش روابط عمومی معاونت اجتماعی نشست هم اندیشی و برنامه ریزی ارتقاء فرهنگ اهدای عضو در استان وهمچنین مددکاری خانواده های اهدا کننده عضو به همت مدیریت مشارکت های مردمی

معاونت اجتماعی دانشگاه با حضور معاون اجتماعی ، سالار احمد زاده نماینده شورای شهر ، نمایندگان شهرداری ، معاونت درمان  ومدیرعامل سمن اهدای عضو  بیست و یکم آذر ماه در معاونت اجتماعی تشکیل شد.

در این نشست دکتر شکوهی کارشناس مسئول بیماری های خاص و پیوند اعضاء بیان کردند ما تاکنون افرادی را که دچار مرگ مغزی شده بودند جهت اهداء عضو به تهران اعزام می کردیم که در حال حاضر درتلاش

هستیم این شرایط را در استان مهیا کنیم و برداشت ارگان های اهدا کنننده  را در استان کرمانشاه برای متقاضیان همشهری داشته باشیم.

نماینده شورای شهرنیز در این نشست تصریح کردند از آن جا که مردم عزیز استان ما عاطفی هستند باید بسترهای لازم در این زمینه را فراهم کنیم و از صدا و سیما و سایر ارگان ها در جهت فرهنگ سازی بهره بگیریم.

وی افزود در آرامستان کرمانشاه هم قطعه ای برای کسانی که اهداء عضو انجام داده اند به صورت رایگان اختصاص یافته است، اما در این راستا بایستی ارتباط دانشگاه علوم پزشکی با شهرداری و سایر دستگاه ها

تقویت شود.

در این نشست مقرر گردید شورای اهداء عضو با دبیری معاونت اجتماعی تشکیل شود.

همچنین اعضاء این کمیته صدا وسیما، شهرداری، سازمان آرامستان ها ، کمیسیون بهداشت و سلامت شورا، خیرین سرشناس انجمن حمایت از بیماران کلیوی ، نماینده سازمان تبلیغات اسلامی ، مدیرگروه آموزش وارتقای سلامت وهمچنین نمایندگانی از سوی جامعه ورزشکاران وهنرمندان از اعضاء این شورا باشند.

در پایان این نشست مقرر شد با دعوت از  سفیران اهداء عضو استان سلسله نشست هایی با آنها در زمینه ساماندهی ثبت نام از داوطلبان اهدا عضو در استان صورت گیرد و جشن نفس ( تقدیر از خانواده های اهدا کننده ) در بهمن ماه سالجاری  برگزار شود.


۲۷ آذر ۱۳۹۷ ۱۲:۰۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید