اخبار

نشست منطقه‌ای بررسی راهکارهای اجرایی و چالش‌های برنامه کتابدار بالینی با حضور رییس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات وزارت بهداشت برگزار شد.

نشست منطقه‌ای بررسی راهکارهای اجرایی و چالش‌های برنامه کتابدار بالینی  با حضور  رییس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات وزارت بهداشت برگزار شد.
نشست منطقه‌ای بررسی راهکارهای اجرایی و چالش‌های برنامه کتابدار بالینی با حضور و حمایت دکتر پیام کبیری رییس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات وزارت بهداشت و همکاری معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و با حضور دانشگاه‌های کلان منطقه 3 آمایش برگزار شد.

این نشست به میزبانی مدیریت اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، با حضور و حمایت دکتر پیام کبیری رییس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات وزارت بهداشت، خانم دکتر فرزانه فضلی  و با حضور مدیران اطلاع رسانی و روسای کتابخانه های مرکزی دانشگاه‌های کلان منطقه 3 آمایش در روز شنبه 11 ام اسفند در سالن شماره 2 مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی برگزار شد.

 معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در خصوص برگزاری این نشست گفت: هدف از تشکیل این جلسه این است که هم فکری صورت گیرد که بحث کتابدار بالینی در منطقه 3 آمایش علوم پزشکی کشور بنیان گذاری شود و مبانی کتابدار بالینی و میزان ضرورت راه اندازی کتابدار بالینی در دانشگاه های کلان منطقه مورد بررسی قرار گیرد.

دکتر فرید نجفی ادامه داد: باید فضای شاداب علمی را که لازمه وجود هردانشگاهی است در بیمارستان های ما که حوزه عملیاتی حوزه دانشگاه علوم پزشکی می باشند، شکل گیرد.

دکتر نجفی افزود: در یک تعامل دو طرفه بین کتابدار بالینی و گروه بالینی این چنین فضایی ایجاد خواهد شد و از این فضا یقیناً بیمارستان، دانشجو، عضو هیات علمی و معاونت تحقیقات و فناوری بهره خواهند برد.

وی در پایان با اشاره به این موضوع که از راه های موثر توسعه پژوهش در دانشگاه ها همکاری کتابدار بالینی در فعالیت های بالینی می باشد گفت: در این راه باید با برنامه عمل کنیم و عجله ای در کار خودنداشته باشیم و با سازوکار ویژه تمام فرصت ها و نقاط ضعف  و قوت آن دیده شود.

در ادامه رییس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات وزارت بهداشت ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان نمایندگان دانشگاه های کلان منطقه 3 آمایش کشور افزود: باید از معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تشکر کنیم که در بحث کتابدار بالینی پیش گام شده اند.

دکتر پیام کبیری اضافه کرد: موضوع کتابدار بالینی حدود بیست سالی است که در عنوان وجود دارد و در عمل چیزی از آن مشاهده نمی شود.

دکتر کبیری در خصوص تجارب بدست آمده در این موضوع گفت: بر اساس تجارب بدست آمده حضور کتابدار بالینی در بیمارستان ها ضروری می باشد و یا نیاز محسوب می شود.

وی در پایان اهمیت جایگاه کتابدار بالینی را این چنین شرح داد : همانطور که در دانشگاه های دنیا بحث همکاری و حضور کتابدار بالینی با گروه های بالینی شناخته شده است در کشور ما نیز باید این جایگاه تعریف شود.  

در ادامه این نشست ضمن بیان مبانی علمی و ضرورت اجرای برنامه کتابدار بالینی مشکلات اجرایی آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ۱۱:۳۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید