اخبار

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از چاپ 1500 "مقاله" توسط زنان این دانشگاه خبر داد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه یکی از محققین زن این دانشگاه موفق به کسب بالاترین شاخص h(h- index=23) در میان محققین این دانشگاه شده است، خاطرنشان کرد: از مجموع 143 اختراع ثبت شده در دانشگاه نیز هشت مورد آن مربوط به زنان مخترع است.
پروفسور فرید نجفی به مناسبت روز "زن" در گفت وگو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به تولید 16 درصد مقالات ISI این دانشگاه توسط زنان، گفت: در حال حاضر از مجموع 1824 مقاله چاپ شده، 357 مقاله توسط محققین زن دانشگاه به چاپ رسیده است.
دکتر نجفی افزود: از مجموع استنادات به مقالات ISI تولیدی دانشگاه نیز 14 درصد این استنادات به مقالات تولیدی بانوان بوده است.
این مسئول به سهم 19 درصدی زنان از تولید مقالات اسکاپوس دانشگاه نیز اشاره کرد و افزود: از مجموع 5103 مقاله اسکاپوس تولیدی دانشگاه، 1183 مقاله توسط زنان به چاپ رسیده است.
وی افزود: از مجموع استنادات به مقالات اسکاپوس دانشگاه نیز 17 درصد این استنادات به مقالات تولیدی بانوان مربوط بوده است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در ادامه با اشاره به وجود 475 عضو هیات علمی در این دانشگاه، گفت: از این تعداد 35 درصد اساتید زن هستند.
دکتر نجفی با اشاره به حضور و میزان موفقیت بالای زنان در این دانشگاه، گفت: در حال حاضر از مجموع حدود پنج هزار دانشجوی این دانشگاه، 2850 نفر آنها دانشجوی دختر هستند.
وی همچنین با اشاره به وجود 475 عضو هیات علمی در این دانشگاه، گفت: از این تعداد 166 عضو هیات علمی بانوان هستند.
دکتر نجفی خاطرنشان کرد: از مجموع زنان عضو هیات علمی این دانشگاه یک نفر دارای مرتبه استادی، 29 نفر دانشیاری، 109 نفر مرتبه استادیاری و 27 نفر مربی هستند.
وی افزود: در حال حاضر یک دانشکده، دو بیمارستان آموزشی درمانی و دو مرکز تحقیقاتی دانشگاه توسط زنان مدیریت می شود.

۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ۱۴:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید