اخبار

"فشار خون" 836 هزار کرمانشاهی سنجش شد/ پوشش 87 درصدی جامعه هدف

"فشار خون" 836 هزار کرمانشاهی سنجش شد/ پوشش 87 درصدی جامعه هدف
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی 

 

❇️ "فشار خون" 836 هزار کرمانشاهی سنجش شد/ پوشش 87 درصدی جامعه هدف
 
♻️دکتر شکیبا رییس مرکز بهداشت
 استان عنوان کرد 🔻🔻
 
 ◽️تا کنون فشار خون 836 هزار و 147 نفر از جمعیت بالای 30 سال استان سنجش شده است.
 
◽️ در این طرح که تا 15 تیرماه ادامه خواهد داشت فشار خون افراد بالای 30 سال استان سنجش می شود.
 
◽️تعهدی که وزارت بهداشت بر عهده استان قرار داده سنجش فشار خون بیش از 50 درصد افراد بالای 30 سال استان است، اما خوشبختانه تا شب گذشته(دوشنبه) از حدود 960 هزار نفر جمعیت بالای 30 سال استان، فشار خون 836 هزار و 147 نفر سنجش شده است.
 
◽️این آمار نشان می دهد 173 درصد بیشتر از تعهدات وزارتخانه عملی شده است ، همچنین این آمار نشان می دهد از مجموع جمعیت هدف طرح در استان، فشار خون 87 درصد آنها سنجش شده و امیدواریم طی روزهای باقیمانده فشار خون بیش از 90 درصد جمعیت مشمول طرح سنجش شود. 
 
◽️این طرح در روستا های استان و برخی از شهرستان های کوچک پوشش 100 درصدی داشته و تنها در کلانشهر کرمانشاه به علت جمعیت بالا عملکرد ما حدود 67 درصد است و در روزهای باقیمانده عمده تمرکز در این شهر است که بتوانیم جمعیت بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.
 
◽️ بیش از چهار هزار نفر در اجرای این طرح در استان فعالیت دارند و هم اکنون در بیش از 1500 مرکز ثابت و سیار در استان کار سنجش فشار خون انجام می شود.
 
◽️فشار خون بالا به عنوان ریسک فاکتور اصلی بسیاری بیماری ها از جمله بیماری های قلبی و عروقی می باشد و در حال حاضر 45 درصد مرگ و میر های کشور به علت بیماری های قلبی و عروقی است که یکی از ریسک فاکتورهای اصلی آن همین فشار خون بالا است.
 
◽️متاسفانه آمارها و تحقیقات بسیار نشان می دهد حدود 40 درصد مردم از فشار خون بالای خود اطلاع ندارند و همین امر موجب می شود بیماری های قلبی و عروقی و یا نارسایی های کلیوی و کبدی به صورت چراغ خاموش در افراد ایجاد شده و بسیاری را به کام مرگ بکشاند.
 
◽️ با کنترل فشار خون عملا از سیر بیماری های قلبی و عروقی کاسته می شود و آمار مرگ و میر به شدت پایین خواهد آمد.
 
◽️از افرادی که تاکنون برای سنجش فشار خون اقدام نکرده اند تقاضا می شود طی روزهای باقی مانده به مراکز درمانی و بهداشتی استان مراجعه کرده و فشار خون خود را اندازه بگیرند.
 
#بسیج_ملی_کنترل_فشار_خون 
#فشارخون_بدانیم_و_اقدام_کنیم 
 
۱۲ تیر ۱۳۹۸ ۰۹:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید