اخبار

توزیع 20 قلم داروی خاص به داروخانه ها فقط از طریق ثبت در سامانه امکانپذیر است

توزیع 20 قلم داروی خاص به داروخانه ها فقط از طریق ثبت در سامانه امکانپذیر است



معاون غذا و دارو در جلسه ستاد توزیع داروی استان اعلام کرد: از دهم شهریور ماه تقاضای دریافت 20 نوع داروی خاص فقط از طریق درخواست در سامانه برای داروخانه ها امکانپذیر خواهد بود.

دکتر قباد محمدی در این جلسه که روز چهارشنبه سیزدهم شهریور ماه و با حضور مدیران شرکت های توزیع دارو، مسئولین انجمن داروسازان و نظام پزشکی برگزار شد گفت: برای جلوگیری از خروج داروهای خاص از شبکه رسمی توزیع و تسهیم عادلانه این اقلام به داروخانه ها معاونت غذا و دارو ساز کاری تدوین کرده است که براساس آن داروخانه ها فقط از طریق ثبت درخواست در سامانه مربوط امکان می یابند که دارو را از شرکت های توزیع طلب نمایند.

وی عنوان کرد: مادوپار mg125 ، مادوپار 250mg، سوماتروپین 4 IU، دیفرلین 3/75 ، وارفارینmg 5 ، متیل فنیدات 10 mg ، سوماتروپین IU 16و 12 IU ،دیسپورت 500 500، دیسپورت 300 IU، متیل فنیدات20 mg،متیل فنیدات ساندوز36 mg ، متیل فنیدات ساندوز 18 mg ، متیل فنیدات ساندوز54 mg ، سوماتروپین 5mg /1.5mi ، سوماتروپینmg 10، سوماتروپینmg 16، اکسی کدونmg 5، اکسی کدونmg 15، اکسی کدونmg 20، داروهای این فهرست هستند که به مرور زمان هم به آنها اضافه خواهیم کرد.

دکتر محمدی افزود: با این کار هم معاونت غذا و دارو و هم شرکتهای توزیع از موجودی دارو باخبر خواهند بود و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری خواهد شد.

معاون غذا و دارو با اشاره ای به مشکلاتی که نوسانات ارزی در حوزه دارو بوجود آورده است گفت: متاسفانه برخی از شرایط کنونی کشور سوء استفاده می کنند و داروهایی را که با ارز 4200 تومانی وارد شده است را از کشور خارج می کنند. این عین خیانت به مردم و کشور است.

وی افزود: خوشبختانه در استان کرمانشاه علی رغم وجود مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق و مناطق عرب نشین این کشور این مورد بسیار کمتر مشاهده گردیده و هوشیاری پرسنل غذا و دارو و همکاری بسیار خوب شرکت های توزیع مانع از خروج داروها از شبکه رسمی توزیع شده است.

دکتر محمدی گفت: باتوجه به اطلاعاتی که از استانهای دیگر به دست ما رسیده است شرکت های توزیع در استان کرمانشاه فعالیت بهتری دارند و با وجود اینکه بازپرداخت مطالبات آنها با تأخیر انجام می شود کماکان همکاری خود را با معاونت غذا و دارو به نحو مطلوب حفظ کرده اند.
۱۳ شهریور ۱۳۹۸ ۱۴:۵۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید