اخبار

1956 بیمار خاص در کرمانشاه زیرپوشش بیمه سلامت/ مطب های پزشکی موظف به پذیرش دفترچه های بیمه سلامت اند

1956 بیمار خاص در کرمانشاه زیرپوشش بیمه سلامت/ مطب های پزشکی موظف به پذیرش دفترچه های بیمه سلامت اند


مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه گفت: 1956 نفر از بیماران خاص استان کرمانشاه مانند هموفیلی، کلیوی، MS و تالاسمی زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه در گفتگو با خبرنگارکردپرس افزود: بیمه سلامت یکی از خدمات بسیار با ارزش دولت می باشد که با توجه به مشکلات اقتصادی مردم می تواند در زمان های خاص به کمک خانوارهای کمک درآمد و فاقد هرگونه بیمه دیگری بیاید.

کیومرث مظفری ادامه داد: با این حال هنوز جامعه از ارزش و جایگاه بیمه سلامت به خوبی مطلع نیست، لذا شما اصحاب رسانه باید این کار را انجام دهید.

وی بیان کرد: خوشبختانه علیرغم مشکلات مالی، بیمه سلامت کماکان در سطح کشور به ویژه کرمانشاه به خوبی فعال است تا جایی که در آیین نامه بیمه اجباری افراد فاقد پوشش بیمه به صورت اجباری ظرف ۶ ماه بیمه شوند.

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه گفت: براساس مصوبات هیات وزیران ارزیابی تمکن مالی افراد فاقد بیمه انجام می شود، اگر افراد در 3 دهک اول جامعه جزو افراد کم درآمد باشند از حق بیمه رایگان استفاده می کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: دهک چهارم 50 درصد حق بیمه یک سال معادل 290 هزار تومان را پرداخت می کنند و اگر جزء دهک پنجم به بعد باشند حق بیمه آزاد معادل 580 هزار تومان برای هر فرد در سال می پردازند.

مظفری عنوان کرد: در حال حاضر نزدیک به 90 درصد هزینه های درمان را دولت پرداخت می کرد، بنابراین وضع حق بیمه برای خانوارهای دهک بالای جامعه که از تملک مالی برخوردارند یک نوع تقسیم ناعادلانه یارانه سلامت است.

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه گفت: خوشبختانه برای مواقع ضروری نمایندگان بیمه سلامت را در خود بیمارستان ها مستقر کرده ایم.

این مقام مسئول اظهار داشت: تلاش ما این است که همه جمعیت استان کرمانشاه را زیر پوشش بیمه ببریم.

مظفری در پاسخ به سئوال خبرنگار کردپرس که چرا برخی از مطب های پزشکی از پذیرش دفترچه های بیمه سلامت امتناع می ورزند، عنوان کرد: آن دست از مطب های پزشکی که دفترچه های سلامت را لحاظ نمی کنند، خلاف قانون و بخش نامه عمل می کنند و به بهانه های واهی از قبیل اینکه هزینه ها را دیر دریافت می کنند و...دفترچه های سلامت را قبول نمی کنند که شهروندان می توانند این موارد را با سامانه شبانه‌روزی 1666 در میان بگذارند.

وی تصریح کرد: این درحالی است که تمامی هزینه های درمانی به مبلغ 220 میلیارد تومان را به مطب های پزشکان، داروخانه ها و مراکز درمانی خصوصی را تا شهریور ماه تسویه نموده ایم.

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه گفت: 1956 نفر از بیماران خاص استان کرمانشاه مانند هموفیلی، کلیوی، MS و تالاسمی زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند.
۲۳ دی ۱۳۹۸ ۰۸:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید