اخبار

ادامه تحصیل دانشجویان انتقالی از خارج کشور

ادامه تحصیل دانشجویان انتقالی از خارج کشور
نحوه ادامه تحصیل دانشجویان انتقالی از کشور اعلام گردید ..
محمد بذرافشان مقدم مدیر‌کل دانشجویان داخل وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری ظهر امروز سه‌شنبه در نشستی خبری با بیان اینکه آیین‌نامه انتقال دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های خارج به دانشگاه‌های کشور تا دوشنبه هفته آینده ابلاغ می‌شود، افزود: براساس این آیین‌نامه متقاضیان می‌توانند یا به صورت حضوری به دانشگاه‌های کشور مراجعه کنند یا به صورت اینترنتی به سایت وزارت علوم مراجعه کرده و اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی گفت: دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند به دو شیوه در حال تحصیل هستند یا با هزینه شخصی خود برای ادامه تحصیل رفته‌اند یا اینکه فرزند مأموران دولت هستند.

مدیر‌کل دانشجویان داخل وزارت علوم با بیان اینکه داوطلبان در زمان بررسی تقاضا باید تصویر مدارک خود را ارایه دهند اما در زمان ثبت‌نام باید اصل مدارک خود را ارایه دهند، اظهار کرد: اگر رشته تحصیلی دانشجویانی که خواستار انتقال هستند، در دانشگاه‌های داخل وجود نداشته باشد، تقاضای انتقال با تغییر رشته مطرح می‌شود و این افراد به نزدیک‌ترین محل به منزل و نزدیک‌ترین رشته به رشته تحصیلی خود انتقال می‌یابند.

بذرافشان افزود: دانشجویانی که رشته تحصیلی آنها در دانشگاه‌های کشور وجود دارد اما آنها خواستار تحصیل در رشته‌ای دیگر هستند نیز، به رشته تحصیلی مشابه یا پایین‌تر از رشته تحصیلی خو منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه انتقال دانشجویان بر اساس همطرازی دانشگاه‌های مبدا و مقصد صورت می‌پذیرد، ادامه داد: دانشگاه‌های کشور به 5 قسمت دانشگاه‌های برتر، سایر دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه‌های پیام‌نور و جامع علمی کاربردی، مؤسسات غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد و واحدهای بین‌المللی تقسیم می‌شوند.

مدیر‌کل دانشجویان داخل وزارت علوم خاطرنشان کرد:‌ برای هر دو دسته دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند؛ چه آنهایی که با هزینه شخصی خود برای ادامه تحصیل رفته‌اند و چه فرزندان و همسران مأموران دولت، شهریه‌های متفاوتی درنظر گرفته شده است.

بذرافشان اظهار داشت: شهریه دانشجویانی که با هزینه شخصی برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفته‌اند، در 10 دانشگاه برتر کشور براساس مصوب هیئت امنای دانشگاه‌هاست که این شهریه برای فرزندان و همسران مأموران دولت حداکثر تا دو برابر شهریه دوره شبانه دانشگاه‌هاست.

وی گفت: ‌شهریه دانشجویانی که با هزینه شخصی برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفته‌اند، در سایر دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم در مقاطع کاردانی و کارشناسی حداکثر تا 2 برابر شهریه نوبت دوم است که این میزان در دوره ارشد یک و نیم برابر شهریه نوبت دوم است.

مدیر‌کل دانشجویان داخل وزارت علوم تصریح کرد: شهریه دانشجویانی که با هزینه شخصی برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفته‌اند، در دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه جامع علمی کاربردی تا 2 برابر شهریه دانشجویان همان دانشگاه و شهریه فرزندان و همسران مأموران دولت در این دانشگاه‌ها، برابر با شهریه پرداختی دانشجویان همان دانشگاه است.

بذرافشان در پایان گفت: شهریه این دانشجویان در مؤسسات غیرانتفاعی و واحدهای بین‌المللی در هر دو گروه برابر با شهریه دانشجویان دانشگاه است
۱۳ آذر ۱۳۸۹ ۰۹:۵۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید