اخبار

پیام تبریک جناب آقای دکتر وزیری معاون محترم آموزشی دانشگاه به مناسبت روز پرستار

پیام تبریک جناب آقای دکتر وزیری معاون محترم آموزشی دانشگاه به مناسبت روز پرستار
 

مراسم روز پرستار و تجلیل از پرستاران نمونه استان کرمانشاه، در سالن اجتماعات دانشکده پزشکی دانشگاه برگزار گردید. جناب آقای دکتر وزیری ضمن شرکت در این مراسم در مصاحبه با روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه طی پیامی به مضمون ذیل روز پرستار را به همه همکاران گرانقدر تبریک گفتند:

 

 

به نام خدا

میلاد زینب کبری (ع) و روز پرستار را تبریک می گویم و عظمت این حرفه را تجلیل می کنم اما تجلیلی توام با تحلیل.

روز پرستار، تنها یک روز نیست بلکه نموداری است از پدیداری شگرف به نام پرستار که روزگار خویش را صرف بیمار می کند و با آمیزه ای از مشقت و شفقت، همکار و همیار  پزشکان و همه تیم درمان است.

شغل پرستار، همدلی است اما نه همدلی صرف؛ پرستار با نگاهی همدلانه، علاوه بر هم‌دردی و دردآشنایی، درمانگری نیز می کند و در عمل،  تجویز پزشک را قدم به قدم و صبورانه پی می گیرد و به تسکین آلام مبدل می سازد.

در اهمیت مقام پرستار همین بس که از منظر برخی از بزرگان اخلاق و فلسفه، هر انسان اخلاقی، باید نگرشی پرستارانه و مراقبت گرانه داشته باشد. از همین روی باید گفت اگرچه خدمات و حسنات پرستاری در قالب تنگ هیچ تعرفه و مقوله مالی نمی گنجد اما امیدواریم هرچه بیشتر و بهتر، درآمد این قشر سرآمد سامان یابد.

دریغ است اگر در پایان این مقال کوچک یادی نکنم از کار بزرگ همکارانی که در این ایام، جان عزیز خود را در راه سلامت عمومی به جان آفرین تقدیم کردند و ما را سوگوار سفر ابدی خویش ساختند.

راهشان پر رهرو...

 دکتر سیاوش وزیری

معاون آموزشی دانشگاه

۱۰ آذر ۱۴۰۱ ۱۲:۰۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید