اخبار

عید سعید فطر در کلام مقام معظم رهبری

عید سعید فطر در کلام مقام معظم رهبری
عید سعید فطر در کلام مقام معظم رهبری


الحمد للَّه ربّ العالمین بارئ الخلائق اجمعین نحمده و نستعینه و نستغفره و نتوکّل علیه و نصلّى و نسلّم على حبیبه و نجیبه و خیرته فى خلقه حافظ سرّه و مبلّغ رسالاته بشیر رحمته و نذیر نقمته سیّدنا و نبیّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و
 عید سعید فطر در کلام مقام معظم رهبری

الحمد للَّه ربّ العالمین بارئ الخلائق اجمعین نحمده و نستعینه و نستغفره و نتوکّل علیه و نصلّى و نسلّم على حبیبه و نجیبه و خیرته فى خلقه حافظ سرّه و مبلّغ رسالاته بشیر رحمته و نذیر نقمته سیّدنا و نبیّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطیبین الأطهرین المنتجبین الهداة المهدییّن    المعصومین المکرّمین سیّما بقیّةاللَّه فى الأرضین.
 همه‌ى شما برادران و خواهران عزیز نمازگزار و مؤمنین حاضر در این اجتماع باشکوه را و خودم را توصیه میکنم و دعوت میکنم به حفظ تقوا و پرهیزگارى، که مایه‌ى سعادت و پیروزى در دنیا و آخرت است. و تبریک عرض میکنم عید سعید فطر را به همه‌ى شما، و همه‌ى ملت ایران، و همه‌ى مسلمانان عالم.
 ماه رمضان، سرشار از برکات الهى، بر ملت ما و دیگر مسلمانان گذشت و سعادتمندانِ بسیارى از برکات این ماه بهره‌مند شدند. در این هواى گرم، در این روزهاى بلند، با زبان روزه و با احساس گرسنگى و تشنگى و پرهیز از لذات و هوى‌هاى نفسانى، روز را به اطاعت پروردگار سپرى کردند و بسیارى شب را به دعا، به ذکر، به مناجات، به قیام للَّه پرداختند. آنهائى که با عبادت خدا، با انجام فرائض الهى در این ماه به تکلیف خود عمل کردند، احساس رضایت و بهجت میکنند. کار معنوى و مجاهدت با نفس در این ماه، به صاحبان همت و صاحبان اراده، که شما مردم عزیز هستید و روزه را تحمل کردید، احساس شادى و مسرت معنوى میبخشد. این هم یکى از خصوصیات کار براى خدا و تلاش و مجاهدت للَّه است که صاحب آن، با وجود تحمل مشکل و تحمل زحمت، احساس شادى میکند و خداوند این شادى را متصل کرده است به شادى روز عید فطر؛ که در عظمت این روز همین بس که شما در قنوتهاى نُه‌گانه‌ى این نماز پربرکت، خدا را قسم میدهید به این روز - «اسئلک بحقّ هذا الیوم» - این نشان‌دهنده‌ى رتبه‌ى بالاى این روز است.

فرازی از بیانات مقام معظم رهبری در خطبه نماز عید سعید فطر 1392

 

۶ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۳:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید