اخبار

پیام ریاست محترم دانشکده

پیام ریاست محترم دانشکده

                                                         بسمه تعالی

                                     پیام ریاست دانشکده دندانپزشکی

     با سلام و احترام

   خدا را شاکرم که یکسال را در کنار شما عزیزان سپری نمودم . سال ۱۳۹۷ با تمام فراز و نشیب ها رو به پایان است. در این سال سعی شد که با واقع نگری و تکیه بر منابع و امکانات دانشکده ،  برنامه های عملیاتی دانشکده طراحی گردد .

بدیهی است از جمله اولین و اساسی ترین نیاز های دانشکده حفظ آرامش ، پرهیز از حاشیه های احتمالی ، تاکید بر نظم و انضباط کاری و حرکت هدفمند به سوی رشد و تعالی دانشکده است که نه تنها الزام اکید آنها در سال جاری احساس میشود ، بلکه  در آینده نیز تداوم این اهداف پایه و اساس رشد و ترقی دانشکده دندانپزشکی خواهد بود .

 در این راستا نقاط ضعف و قوت دانشکده و خصوصاً مشکلات آموزشی شناسائی شده و تمرکز اصلی مدیریت دانشکده در سال جاری ، معطوف به ارتقاء سیستم آموزشی و پژوهشی دانشکده گردید .

به این منظور اقدامات زیر انجام شد :

  الف - تفویض اختیار به مدیران گروههای آموزشی با هدف افزایش اختیارات قانونی گروهها و دخالت مستقیم تک تک اعضاء محترم هیات علمی در تصمیم گیری های آموزشی .

  ب- اصلاح و تقویت ساختار اداره آموزش .

         پ - اصلاح حدود یکصد پرونده و کارنامه آموزشی دانشجویان که از سنوات قبل بلاتکلیف مانده بود.

          ت-  تاکید بر بهبود کمی و کیفی نحوه ارائه دروس در کلاسهای درسی منطبق بر سر فصل دروس و طرح درس های مربوطه .

          ث- تاکید بر بهبود کمی و کیفی سئوالات امتحانی و اخذ امتحانات استاندارد (لازم به ذکر است در خصوص بندهای ت  و ث  علیرغم میل باطنی متاسفانه لازم شد تذکرات شفاهی و کتبی به برخی همکاران داده شود )

           ج -تاکید بر ارائه برنامه هفتگی حضور اعضاء محترم هیات علمی به معاون محترم آموزشی و نصب برنامه مذکور در معرض دید دانشجو (لازم به ذکر است که حسن اجرای موارد فوق توسط معاون محترم آموزشی دانشکده به  طور مستمر رصد می شود ).

           چ- گسترش فضای فیزیکی بخش های  اندودانتیکس و ارتودانتیکس .

          ح -  تامین یونیت های دندانپزشکی مورد نیاز و تامین بیش از ۵۰ دستگاه یونیت مازاد بر نیاز که هم اکنون در انبار مراکز تابعه دانشگاه دپو شده اند.

          خ -  راه اندازی  بخش فانتوم جدید دانشکده  با استقرار ۳۰ دستگاه میز پری کلینیک  با هزینه بالغ بر هشت میلیارد  ریال .

          د -راه اندازی آزمایشگاه تحقیقاتی دانشکده در محل کلینیک بوستان با هزینه بالغ بر دو میلیارد و پانصد میلیون ریال .

          ذ - تشکیل کمیته بررسی صلاحیت علمی متقاضیان جذب هیات علمی به منظور نیاز سنجی دقیق  در خصوص جذب اعضاء هیات علمی تعهدی و علمی شدن نحوه جذب اعضاء هیات علمی و تبدیل وضعیت آنان .

         ر-  تشکیل جلسات با نمایندگان محترم شورای صنفی دانشجویان و تشکیل یک جلسه عمومی با دانشجویان به منظور بررسی دقیق مشکلات آنان و تلاش در جهت رفع مشکلات در چارچوب قانون ، عدالت و منابع و امکانات دانشکده .

         ز-  تشکیل شورای فرهنگی دانشکده به منظور ارتقاء وضعیت فرهنگی دانشکده ، که حضور نمایندگان محترم دانشجویان  به منظور برنامه ریزی دقیق در حوزه فرهنگی از جمله اقدامات زیر بنائی در این راستا  می باشد .

        ژ -  تشکیل هیات رئیسه دانشکده به منظور استفاده بهینه از خرد جمعی و تصمیم گیری های هماهنگ در امور کلی دانشکده در راستای استقرار مدیریت مشارکتی در دانشکده که پایه و اساس برنامه های میان مدت دانشکده  در جهت تفویض اختیار و ایجاد مشارکت در     تصمیم گیری ها خواهد یود .

       س-  با جذب بیش از 9 میلیارد ریال از محل پردیس خود گردان در سال ۱۳۹۷  گامی موثر در جهت جذب کامل اعتبارات پردیس خودگردان برداشته شد . انشاا.. با کمک و همیاری تمامی همکاران سعی خواهد شد که مبلغ کامل اعتبارات مذکور به دانشکده اختصاص یابد  .

        ش-   تشکیل کمیته ارتقاء دانشکده .

       ص-  توجه خاص به ارتقاء مرتبه اعضاء محترم هیات علمی که خوشبختانه در سال جاری تعداد اعضاء هیات علمی با مرتبه دانشیاری تا صد در صد افزایش یافت ، سعی خواهد شد روند مذکور در سال ۱۳۹۸ به سرعت و تعداد بیشتری پیگیری و انشاا.. رشد مذکور تا ۱/۵ برابر افزایش یابد .

        ض- هدف گذاری برای راه اندازی دوره های تربیت دستیار تخصصی  حداقل در چهار رشته که انشا ا... در سال های آتی محقق خواهد شد .

  * اما علیرغم این اصلاحات کماکان مشکلاتی در دانشکده به شرح ذیل مشهود است که برخی  از آنها با تلاش مضاعف و رعایت دقیق قوانین و پای بندی به اصول و ارزشها قابل اصلاح بوده و برخی نیز با توجه به مشکلات قانونی فعلاٌ قابل برطرف شدن نیست:

        الف-   فضای فیزیکی بسیار محدود و تعداد بسیار زیاد دانشجویان که هیچ گونه تناسب و سنخیتی در این رابطه وجود ندارد .

        ب-   عدم وجود اطمینان از راه اندازی دانشکده جدید  طی سه سال آینده نیز از مشکلات اساسی درسال ۱۳۹۸ خواهد بود .

        پ-  بین المللی سازی دانشگاه بسیار مطلوب و منطقی است  اما متاسفانه اضافه شدن تعداد زیادی از دانشجویان بین الملل  به دانشجویان ایرانی مشکلات مضاعفی را برای دانشکده ایجاد نموده است .

        ت-   عدم توجه تعداد انگشت شماری از اعضاء محترم هیات علمی به کمیت و کیفیت نحوه ارائه دروس و هم چنین طراحی سئوالات امتحانی و اعطای نمرات بی ضابطه به دانشجویان   .

       ث-  انتظارات خارج از عرف تعداد بسیار زیادی از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور  برای بازگشت و ادامه تحصیل در دانشکده دندانپزشکی که با توجه به مشکلات و محدودیت های موجود متاسفانه امکان موافقت با این گونه در خواست ها وجود ندارد . لازم به ذکر است با توجه به مصوبه  شورای آموزشی دانشگاه سهمیه پذیرش دانشجوی دندانپزشکی صفر اعلام شده اما کماکان این درخواست ها و انتظارات ادامه دارد .

ج    ج -با توجه به تجربه اندک تعداد محدودی از همکاران گرانقدر عضو هیات علمی ، نیاز مبرم به ارائه  کارگاههای روش تدریس ، روش تحقیق ، پروپوزال نویسی ، نگارش طرح درس و روش طرح سئوالات  استاندارد کماکان احساس می گردد .

        چ -نیاز مبرم به افزایش انگیزه تحقیقاتی در اعضاء محترم هیات علمی و بسیاری از دانشجویان وجود دارد .

       ح -   متاسفانه در بخش تجهیزات پژو هشی کسری اعتبارات شدیدی وجود دارد .

و در پایان اینکه ، دست در دست هم دهیم به مهر ، میهن خویش را کنیم آباد ، یا حداقل خانه و دانشکده خود را با همدلی ، احساس مسئولیت و همکاری آباد نمائیم .با تشکر مجدد از همکاری صمیمانه و صادقانه شما در سال۱۳۹۷ .

روز و روزگارتان خوش ، ایام به کام و سال جدید پیشاپیش مبارک باد .

دکتر علی  پور متعبد

رئیس دانشکده دندانپزشکی

۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ۲۱:۵۶
روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید