اخبار

همایش علمی جمعیت، باروری و زندگی پایدار برگزار شد

همایش علمی جمعیت، باروری و زندگی پایدار برگزار شد

همایش علمی جمعیت، باروری و زندگی پایدار  صبح امروز در سالن آمفی تئاتر بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد.

این همایش با مشارکت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، معاونت بهداشتی دانشگاه و سازمان ثبت احوال به اجرا درآمده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر محمودرضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این همایش گفت: شعار سازمان ملل یعنی انسان سالم محور توسعه پایدار یک اصل مهم است و هر فرد به عنوان یک سرمایه محسوب می‌شود .

وی اظهار داشت: شعار سازمان ملل یعنی انسان سالم محور توسعه پایدار یک اصل مهم است و هر فرد به عنوان یک سرمایه محسوب می‌شود که با برنامه ریزی و آموزش به عنوان یک‌سرمایه انسانی و اجتماعی می‌توان روی آن حساب کرد

رئیس دانشگاه در ادامه گفت:برنامه‌های جمعیتی بر اساس سیاست‌های های ملی و با ارزیابی، تجدیدنظر و سیاستگذاری حاصل می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: عوامل متعددی همچون مسایل فرهنگی، مسایل اقتصادی و مسایل اجتماعی در زمینه سیاست‌های جمعیتی اهمیت دارد.
وی افزود: سیاست کشور و برنامه ریزی کاهش جمعیت در زمان خود صحیح بود، و اکنون سیاست‌های افزایش نرخ باروری براساس ابلاغ مقام معطم رهبری و براساس کار کارشناسی اعلام‌شده است.
دکتر مرادی بیان کرد : وزارت بهداشت سیاست‌هایی از جمله ایجاد توازن جمعیت (۲/۱ فرزند برای هر خانواده)، جلوگیری از بارداری‌های ناخواسته، کاهش مرگ و‌میر مادران و نوزادان، جلوگیری از بارداری در سنین نامتناسب، جلوگیری از تولد نوزادان با مشکلات ژنتیکی و رعایت فاصله بارداری (حداقل سه سال) را در دستور مار قرار داده است.
وی ادامه داد: پویایی، جوانی جمعیت ، رفع موانع ازدواج، تسهیلات مناسب مادران، آموزش، کارآفرینی، جلوگیری از مهاجرت به شهر‌ها، هویت بخشی و سبک زندگی ایرانی اسلامی از جمله فراز‌های ابلاغیه مقام معظم رهبری است.
رئیس دانشگاه افزود:مشکلات متعدد، چون ازدواج در سنین بالا، تمایل به تک‌فرزندی، باروری دیرهنگام، آسیب‌های اجتماعی و مرگ و‌میر نوزادان از جمله موانع موجود است.
وی گفت:آموزش مناسب قبل، حین و بعد از بارداری موجب تولد فرزندان سالم و حفظ سلامت مادران خواهد شد.

نن

 

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۳:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید