اخبار

اطلاعیه پذیرش دستیار تخصصی دوره 38

اطلاعیه پذیرش دستیار تخصصی دوره 38
به حول و قوه الهی سی وهشتمین دورة آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی پزشکی بالینی سال 1389 با توجه به جدول زمانبندی زیر و با رعایت شرایط مندرج در آئین نامه ها و مقررات که متعاقباً اعلام می گردد به صورت متمرکز در دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مجری برگزاری این آزمون برگزار خواهد شد
به حول و قوه الهی سی وهشتمین دورة آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی پزشکی بالینی سال 1389 با توجه به جدول زمانبندی زیر و با رعایت شرایط مندرج در آئین نامه ها و مقررات که متعاقباً اعلام می گردد به صورت متمرکز در دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مجری برگزاری این آزمون برگزار خواهد شد. متقاضیان شرکت در آزمون فوق الذکر می بایست با مراجعه در مهلت مقرر به سایت اینترنتی http://sanjeshp.ir جهت ثبت نام از طریق اینترنت اقدام نمایند.
از آنجا که کلیه مراحل ثبت نام، دریافت کلید، کارنامه، ارسال اعتراضات، انتخاب رشته – محل و ... از طریق اینترنت به عمل می آید ازکلیه افراد متقاضی خواسته می شود که از زمان شروع به ثبت نام جهت کسب آخرین اطلاعات حداقل هفته ای یکبار از سایت http://sanjeshp.ir که سایت ارتباطی این آزمون است بازدید فرمایند .
شایان ذکر است در اجرای قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو مصوب مجلس شورای اسلامی در دوره های تکمیلی و تخصصی مراتب اصلاح در سهمیه های پذیرش مورد اجرا در سی‌وهشتمین دورة آزمون پذیرش دستیار تخصصی را به شرح زیر اعلام می دارد :
1 – قانون ایجاد تسهیلات ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و اصلاحات بعدی شامل ایثارگران، جانبازان ، خانواده مفقودالاثرها و شهداء به قوت خود باقی است و 20% ظرفیت پذیرش در هر رشته – محل به افراد واجد شرایط سهمیه مذکور در صورت کسب حداقل 80% حدنصاب پذیرش در رشته – محل مذکور تعلق خواهد یافت.
2 – 100% ظرفیت پذیرش در رشته زنان و زایمان به متقاضیان خانم واجد شرایط پذیرش تعلق خواهد گرفت .
3 – 10% ظرفیت پذیرش دررشته های تخصصی به داوطلبین بومی واجد شرایط مناطق محروم در رشته-های مورد نیاز وزارت بهداشت در این مناطق بصورت مازاد تعلق خواهد گرفت.
شرایط استفاده از این سهمیه، لیست مناطق محروم و رشته های مورد نیاز تعهدات مربوطه متعاقباً در اطلاعیه های بعدی به اطلاع خواهد رسید.
4 – حداکثر 5/2% ظرفیت پذیرش در رشته های مورد نیاز با تائید وزارت بهداشت بصورت مازاد به نیروهای مسلح واجد شرایط استفاده از مزایای بورسیه که حداقل 80% حدنصاب پذیرش در رشته محل انتخاب را کسب نموده اند اختصاص می یابد.
5 – مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اختصاص سهمیه برای نخبگان و استعدادهای برتر به قوت خود باقی است.
6 – کلیه قوانین و مقررات سهمیه بندی برای تحصیلات تکمیلی به جز موارد مصرح در این قانون از جمله قانون تخصیص سهمیه برای زنان در پذیرش دستیاری رشته های تخصصی پزشکی مصوب سال 1372 از این دوره لغو و بلااثر گردیده است .
شرایط‌ لازم‌ جهت شرکت در آزمون:
الف - تأیید صلاحیت‌ عمومی‌ طبق‌ ضوابط‌ شورای‌ عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌.
ب - داشتن‌ مدرک‌ یا گواهینامه‌ فارغ‌التحصیلی‌ در رشته‌ دکترای‌ پزشکی‌ عمومی‌ .
ج - داشتن‌ کارت‌ پایان‌ خدمت‌ نظام‌ وظیفه‌ یا معافی‌ برای‌ آقایان‌
تبصره‌: کلمه‌ معافی‌ به‌ مفهوم‌ معافیت‌ دایم‌ می‌باشد و داوطلبان‌ دارای‌ معافیت‌ موقت‌ پزشکی‌ و یا کفالت‌ با مسئولیت‌ خود می‌توانند در آزمون‌ پذیرش‌ دستیار شرکت‌ نمایند. بدیهی‌ است‌ در صورت‌ فرا خوانده‌ شدن‌ به‌ انجام‌ خدمت‌ نظام‌ وظیفه‌، این‌ وزارتخانه‌ هیچگونه‌ تعهدی‌ برای‌ ترخیص‌ آنان‌ بعهده‌ نخواهد داشت‌ و طبق‌ مقررات‌ با اینگونه‌ افراد برخورد خواهد شد.
د - اتمام‌ خدمات‌ قانونی‌ (خدمت‌ نظام‌ وظیفه‌ عمومی‌، خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، پیام‌ آوران‌بهداشت‌) یا معافیت از آن تا تاریخ31/6/1390 باستثناء تبصره های ذیل.
تبصره‌ 1 : کلیه مشمولین آئین نامه "تسهیلات آموزشی، پژوهشی و رفاهی ویژه استعدادهای درخشان" مجازند فقط یک نوبت (و حداکثر تا 2 سال پس از فراغت از تحصیل) در آزمون ورودی پذیرش دستیار تخصصی شرکت نمایند.
تبصره 2: مشمولین کمیسیون موضوع مواد 2و 3 آئین نامه اجرایی قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان
تبصره‌ 3 : 1% رتبه‌ اول‌، 1% رتبه‌ دوم‌ (صدک‌ 98 تا 99) و 1% رتبه‌ سوم‌ (صدک‌ 97 تا 98) دانشگاههای‌ علوم‌ پزشکی‌ می‌توانند قبل‌ از انجام‌ خدمات‌ قانونی‌ با رعایت‌ مقررات‌ مربوطه‌ در آزمون‌ پذیرش‌ دستیار شرکت‌ نمایند.
تبصره4: پزشکان‌ عمومی‌ متأهل، به استناد قانون تسهیل ازدواج جوانان با رعایت موارد ذیل مجاز به‌ شرکت‌ در آزمون‌ مذکور می‌باشند. (فارغ‌التحصیلان‌ رشته‌ پزشکی‌ که‌ در حال‌ خدمت‌ نظام‌ وظیفه‌ عمومی‌ می‌باشند صرفاً در صورت‌ موافقت‌ ستاد کل‌ نیروهای‌ مسلح‌ مشمول‌ این‌ تبصره‌ شناخته‌ می‌گردند.)
الف: ‌ دانشجویان‌ پزشکی‌ عمومی‌ متاهل‌ (اعم‌ از خانم‌ و آقا) که‌ حداقل‌ تا تاریخ‌ 29/12/1389 مشغول‌ به‌ تحصیل‌ بوده‌ و حداکثر تا پایان‌ 31/6/1390 فارغ‌التحصیل‌ می‌گردند و نیز کلیه فارغ التحصیلان پزشکی عمومی متأهل از تاریخ 20/10/1388 لغایت 20/10/1389، قبل از شروع به خدمت نظام وظیفه و نیز خدمات لایحه طرح نیروی انسانی.
ب: کلیه مشمولین این قانون (اعم از دانشجو و یا فارغ التحصیل) صرفاً مجاز به یکبار شرکت در آزمون پذیرش دستیار تخصصی با استفاده از مقررات فوق الذکر می باشند.
ج: ترخیص‌ مشمولان‌ خدمت‌ نظام‌ وظیفه‌ مندرج‌ در این تبصره بر عهده‌ وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ نمی‌باشد.
تبصره5: بانوان‌ متأهل‌ مشمول‌ قانون‌ خدمت‌ پزشکان‌ و پیراپزشکان‌ که‌ قبل‌ از 1/9/1380فارغ‌التحصیل‌ شده‌اند بدون‌ نیاز به‌ ارائه‌ نامه‌ عدم‌ نیاز از دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی‌ محل‌ سکونت‌ بعنوان‌ مازاد بر نیاز وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ از انجام‌ خدمات‌ موضوع‌ قانون پزشکان و پیراپزشکان معاف‌ شناخته‌ می‌شوند.
هـ- عدم‌ اشتغال‌ به‌ تحصیل‌ داوطلب‌ در یکی‌ از رشته‌های‌ تخصصی‌ پزشکی‌، Ph.D، کارشناسی‌ ارشد پزشکی‌ ورزشی‌ و همچنین‌ نداشتن‌ مدرک‌ تخصصی‌ پزشکی بالینی
و - نداشتن‌ نقص‌ عضو مؤثر حرفه‌ای‌ برحسب‌ رشته.
ز - در این‌ دوره‌ محدودیت‌ سنی‌ وجود ندارد.
ح - در این‌ دوره‌ شرکت‌ در آزمون‌ بصورت‌ آزمایشی‌ مجاز نمی‌باشد.
جدول زمانبندی آزمون بشرح زیر است :
ردیف
مراحل اجرایی
زمان اجرا
1
ثبت­نام و ارسال مدارک
15/8/89 لغایت 20/9/89
2
توزیع کارت
25و26و27/11/89
3
تاریخ آزمون
28/11/89
نحوه برگزاری آزمون
آزمون پذیرش دستیار تخصصی شامل یک آزمون کتبی چهارجوابی با 200 سؤال می باشد که از این 200 سؤال، 2 سؤال از منابع اخلاق پزشکی خواهد بود.
بر اساس تصمیمات اتخاذشده ، تغییرات پیشنهادی در ارتباط با موضوع تحول در نظام پذیرش دستیار برای این دوره از آزمون دستیاری اعمال نخواهد شد .
سؤالات با توجه به منابع اعلام شده جهت این دورة از آزمون طرح خواهد شد.
موارد مندرج در این اطلاعیه به تصویب کمیسیون هفت نفره منتخب شورای آموزش پزشکی و تخصصی مورخ 27/7/1389 رسیده است.
۲ آبان ۱۳۸۹ ۱۴:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید