اخبار

گزارش بازدید ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر قباد محمدی از معاونت آموزشی در تاریخ 29 فروردین 1401

گزارش بازدید ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر قباد محمدی از معاونت آموزشی در تاریخ 29 فروردین 1401

💢دکتر محمدی سرپرست دانشگاه در نشست پایش معاونت آموزشی:

خوشحالم که در خدمت همکاران معاونت آموزشی هستم، در هر پایش در کنار بررسی چالش ها و مشکلات، یک برنامه اجرایی نیز مصوب و اجرایی می شود.

اخذ مجوز مرکز آموزش مجازی و دانشکده علوم و فناوری های نوین در دستور کار دانشگاه قرار دارد که با همکاری معاونت آموزشی، تلاش و پیگیری در جهت رفع نواقص موجود ادامه یابد.

اخذ مجوز راه اندازی دانشکده بین الملل نیز می بایست پیگیری شود که با راه اندازی این ۳ دانشکده، دانشکده ها در دانشگاه کامل می گردد.

لازم است مجوز راه اندازی رشته های تخصصی که در تفاهم نامه توزیع متوازن وجود دارد‌ با توسعه زیر ساخت های مربوطه‌ اخذ شود.

توسعه چارت سازمانی اعضای هیات علمی جدید دانشگاه توسط معاونت توسعه پیگیری‌ شود.

در فراخوان ها خصوصاً در رشته های بالینی مثل ارتوپدی، جراحی قلب، رادیوانکولوژی و... ترتیبی اخاذ گردد تا سهمیه بیشتری به دانشگاه کرمانشاه اختصاص یابد.

برنامه توسعه سرآمدی، ارتقاء بیومتریکس و افزایش جذب دانشجویان خارجی از جمله مواردی است که باید مورد توجه ویژه قرار‌ گیرد.

 وبسایت انگلیسی و فارسی معاونت آموزشی و دانشکده ها با همکاری واحد آی_تی دانشگاه ارتقا یابد و همچنین پهنای باند و سرعت اینترنت در دانشکده‌ها افزایش یابد.

بودجه ای جهت بهسازی فضای فیزیکی معاونت آموزشی اختصاص می یابد‌.

بررسی وضعیت آزمون‌ها و افزایش امتیازات اعتباربخشی آموزشی دانشکده ها و بیمارستان ها در دستور کار معاونت آموزشی قرار گیرد.

 

💢دکتر وزیری معاون آموزشی در نشست پایش معاونت آموزشی:

در این جلسه سعی داریم برنامه تحول، توسعه و آینده آموزشی معاونت را مورد بررسی قرار دهیم.

راه اندازی دانشکده های علوم فناوری های نوین، مجازی و بین الملل از اولویت های معاونت آموزشی است.

از مهمترین برنامه ها راه اندازی دانشکده مجازی و علوم فناوری های نوین است.

کیفیت آموزش در دانشگاه باید مورد بازبینی قرار گیرد و برنامه میان مدت و بلند مدت در این حوزه طراحی و اجرا شود.

دانشکده ها با چالش ها و مشکلاتی ‌روبرو هستند که امیدوارم با تلاش همکارانم در این مراکز و مساعدت ریاست دانشگاه به حداقل ممکن برسد.

 

💢دکتر مهکی مدیر کل آموزش دانشگاه در نشست پایش معاونت آموزشی:

موضوع راه اندازی دانشکده فناوری‌های نوین مسئول و اعضای کارگروه راه اندازی این دانشکده تعیین شده و پیگیری جدی و مستمر این موضوع در دستور کار معاونت است.

راه اندازی مرکز آموزش  مجازی و در ادامه دانشکده مجازی نیز در حال انجام و پیگیری است، با دانشکده ها جهت شناسایی متخصصین در ۳ رشته مرتبط مکاتبه شده است و زیر ساخت های مورد نیاز جهت اعتبار بخشی این مرکز  می بایست تامین گردد.

در حیطه فرآیند آموزشی رعایت اصول آموزشی، استانداردهای محتواهای الکترونیکی و به روز رسانی آنها ضروری است.

اختصاص اعتبار مناسب در سفر ریاست محترم جمهوری جهت ادامه ساخت و ساز و تکمیل پردیس دانشگاه، تلاش در جهت شناسایی نیازهای واقعی دانشکده ها و رفع مشکل فضای فیزیکی حوزه معاونت آموزشی مورد تاکید می باشد.

هدف غایی این معاونت کسب مرجعیت، تکمیل زیرساخت ها، اصلاح فرآیندها، بهبود عملکرد ها، تکمیل رشته ها، ارتقاء کیفیت آموزش و تقویت برند دانشگاه در حوزه آموزش می باشد.

 

💢دکتر جلالی مدیر تحصیلات تکمیلی معاونت آموزشی در نشست پایش معاونت آموزشی:

در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، ۹ دانشکده پزشکی، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی، داروسازی،  دندانپزشکی، بهداشت، علوم تغذیه و صنایع غذایی ، توانبخشی و پرستاری سنقر و کلیایی فعال می باشند.

هم اکنون ۵۶۶۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشغول به تحصیل می باشند که ۱۱/۷ درصد یعنی ۶۶۸ نفر از آنان غیر ایرانی هستند.

همچنین ۵۴۹ نفر عضو هیات علمی در دانشگاه علوم‌پزشکی فعالیت می کنند که ۵۵ نفر دارای رتبه استادی و ۱۱۴ نفر دانشیار می باشند.

در این دانشگاه ۹۱ رشته مقطع وجود دارد که شامل ۲ رشته مقطع فوق تخصصی، ۲۰ رشته دستیار تخصصی، ۱۲ رشته PHD، ۲۹ رشته کارشناسی ارشد، ۳ رشته دکترای حرفه ای، ۲۳ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی می باشد.

از سال ۹۶ تاکنون ۶ رشته در مقطع Ph.D ۶ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۲ رشته در مقطع کاردانی راه اندازی شده است.

در حوزه آموزشی ۷ بسته از جمله: ارزش آفرینی در بستر همگرایی علوم و فناوری، پاسخگویی اجتماعی، اعتلای ارزشهای اخلاقی و معنوی در علوم پزشکی، حضور غیرتمند در عرصه های بین المللی، ارتقاء فرآیندهای پایش، سنجش و ارزیابی و توسعه منابع، زیر ساخت و فرآیندها طراحی شده و در حال اجرا است.

۳۰ فروردین ۱۴۰۱ ۱۰:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید