شرح وظایف اداره پذیرش، ثبت نام
اداره پذیرش، ثبت نام یکی از ادارات زیر مجموعه مدیریت امور آموزشی می باشد که کلیه امور مربوط به دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و دکترای عمومی را از ابتدای ثبت نام تا فراغت از تحصیل به عهده دارد. اهم وظایف این اداره بشرح ذیل می باشد:
- انجام امور مربوط به شورای آموزشی و کمیسیون موارد خاص دانشگاه (تنظیم گزارشات، صورتجلسات وارسال مصوبات)
- بررسی مرخصی تحصیلی و گواهی پزشکی دانشجویان واعلام به دانشکده ها
- انجام امور مربوط به درخواست های انتقال ، تغییر رشته و انصرافی
- محاسبه شهریه دانشجویان مشمول پرداخت شهریه ، اخذ آن و اعلام به معاونت آموزشی و دانشکده مربوطه
- انجام مکاتبات اداری صدور و تائید گواهی اشتغال به تحصیل
- بررسی درخواستهای انتقال،جابجایی و مهمانی از دانشگاه های دیگر به این دانشگاه و دانشجویان این دانشگاه به سایر دانشگاهها و مکاتبات مربوط به آن.
- مرور و بازبینی آئین نامه های آموزشی
- درخواست ظرفیت پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی از دانشکده ها ، طرح در شورای آموزشی دانشگاه و اعلام به وزارت متبوع
- بررسی و ثبت نام از دانشجویان انتقالی و تکمیل دوره از خارج کشور در صورت ارائه مکاتبه از وزارت متبوع
- تهیه و تنظیم صورتجلسات کمیسیون نقل و انتقالات دانشگاه
- نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات آموزشی توسط دانشکده ها
- مطالعه و بررسی آئین نامه های آموزشی و ارائه پیشنهادات لازم به شورای آموزشی دانشگاه و شورای عالی برنامه ریزی برای بازنگری و بهبود آنها .
- اعلام وضعیت دانشجو به مراجع مختلف در صورت استعلام
مکاتبات لازم جهت دریافت مجوز تاسیس رشته جدید
- برر سی اعلام فراغت و ارجاع به اداره فارغ التحصیلان
- تهیه و تنظیم تقویم دانشگاهی بر اساس مصوبات شورای عالی برنامه ریزی و ابلاغ به واحدهای آموزشی
- صدور گواهی اشتغال به تحصیل جهت شرکت و ثبت نام در مقاطع بالاتر
- هماهنگی با مرکز امور دانشجویان خارجی
- بررسی و تهیه گزارش وضعیت تحصیلی دانشجو جهت کمیسیون منطقه ای
- ثبت نام از دانشجویان خارجی و مکاتبات مربوطه
- تمدید اقامت دانشجویان اتباع خارجی
- تهیه گزارش وضعیت تحصیلی دانشجویان برای کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه
- صدور حکم انصراف و یا اخراج از تحصیل
- تسویه حساب دانشجویان اخراجی و یا انصرافی
- ابلاغ آیین نامه ها، دستورالعمل ها، بخش نامه های آموزشی و برنامه های درسی رشته های مختلف به دانشکده ها
- راه اندازی و تاسیس رشته های تحصیلی و گروه های آموزشی
- نظارت و پیگیری امور مرتبط با دانشکده ها
- انجام امور مرتبط با سامانه سما از قبیل تکمیل فیلد مشخصات امور مربوط به دانشجویان
- ارسال پرونده های دانشجویان انتقالی به دانشگاه های دیگر
- انجام امور مربوط به تقاضای دانشجویان متقاضی تطبیق واحد و معادل سازی .
- همکاری با آموزش دانشکده ها در برگزاری امتحانات پایان ترم و نظارت بر حسن اجرای آن در زمان برگزاری