برنامه‌ریزی، سازماندهی، بسیج امکانات و منابع، هدایت، نظارت و کنترل بر امور مرتبط با مخاطبان  داخلی و خارجی دانشگاه 
·  
مدیریت و نظارت بر فرآیند انجام اقدامات لازم بمنظور برقراری ارتباط با دانشگاهها، مؤسسات و مراکز دولتی و غیردولتی
·  
برنامه‌ریزی و مدیریت  اقدامات لازم به منظور آشنا نمودن مخاطبان داخلی و خارجی دانشگاه  با رسالت، اهداف، برنامه‌ها و فعالیت های دانشگاه
· 
مدیریت امور اجرائی برگزاری مراسم و همایش‌های مربوط به واحدهای تابعه دانشگاه طبق برنامه مصوب واحدهای ذی ربط
· 
مدیریت انتشارنشریه‌های خبری با انجام هماهنگی های لازم با واحدهای ذی ربط
· 
مدیریت فعالیت های مختلف تبلیغاتی دانشگاه در حیطه شرح وظایف اداره-
·  
فراهم نمودن زمینه لازم به منظور برقراری ارتباط و تفاهم بین دانشجویان، کارکنان، استادان و مسؤولان دانشگاه
· 
مدیریت امورپیمایش محیطی دانشگاه درزمینه سنجش نگرش، عقاید، نظرات و خواسته‌های مخاطبان  داخلی و خارجی  دانشگاه در قالب  نظرسنجی،  مطالعات محیطی و.... انعکاس نتایج آن به رئیس دانشگاه و حوزه‌های ذی‌ربط
·  
نظارت و مدیریت امور مربوط به تشریفات و پذیرایی مهمانان داخلی و خارجی
· 
مدیریت فرآیند برقراری ارتباطات دو جانبه خبری و اطلاعاتی بین اداره  و واحدهای تابعه دانشگاه و رسانه‌های گروهی
· 
تنظیم و ارائه برنامه‌ و بودجه اداره روابط عمومی
· 
تنظیم و ارائه گزارش های عملکرد دوره‌ای روابط عمومی به حوزه معاونت دانشگاه
· 
مدیریت حضور موثر دانشگاه در رسانه های جمعی با اولویت صدا و سیما و خبرگزاری ها
· 
عدالت اطلاع رسانی در انعکاس رویداد های دانشگاه
· 
پیگیری انعکاس مطلوب رویداد های دانشگاه و تعامل با دانشجویان و دانش آموختگان در فضای مجازی