معرفی واحد تحصیلات تکمیلی دانشگاه

واحد تحصیلات تکمیلی دانشگاه از سال 1370 با هدف ارتقای سطح آموزشی و علمی دانشگاه و به منظور تربیت نیروهای تخصصی کارآمد و همچنین ایجاد زمینه های مناسب جهت استفاده از توانایی ها و امکانات موجود استان و دانشگاه  تشکیل گردید.

این واحد فعالیت خود را با راه اندازی و پذیرش دستیار در دورشته تخصصی بالینی آغاز نمود.

باتوجه به روند روبه رشد دانشگاه فعالیت های این واحد با گسترش رشته های مختلف تحصیلات تکمیلی، مطابق نیازهای جامعه ادامه یافته، به نحوی که در حال حاضر این دانشگاه در 16رشته تخصصی بالینی، دو رشته فوق تخصصی بالینی و 17 رشته کارشناسی ارشد، دو رشته دکترای تخصصی (Ph.D) و دکترای تخصصی پژوهشی (ph.D by research) دستیار و دانشجو تربیت می نماید. همچنین راه اندازی رشته های جدید در مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی در برنامه توسعه واحد تحصیلات تکمیلی دانشگاه قرار دارد.
 

شرح وظایف واحد تحصیلات تکمیلی

شرح وظایف مدیریت تحصیلات تکمیلی

 

1-برنامه ریزی جهت ارتقا سطح کیفی وگسترش کمی رشته های تحصیلات تکمیلی درکلیه مقاطع

2-برنامه ریزی جهت تأمین و تدارک امکانات مورد نیاز واحدها و تخصیص منابع مالی طبق مصوبات موجود.

3-پیشنهاد و گسترش دوره های آموزشی با بررسی نیازهای دانشگاه

4-توسعه و نوآوری در امورآموزشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی

5-پیگیری و نظارت برحسن اجرای آیین نامه ها و برنامه های آموزش درتمامی مقاطع تحصیلات تکمیلی

6-تلاش در جهت استقرار سیستم مدیریتی مناسب

7-ارتباط و تعامل مناسب و مداوم با واحدهای مرتبط جهت پیگیری و انجام امور اجرایی مطابق با مقررات موجود

8-تلاش در جهت تجهیز دانشکده ها وگروه های مرتبط تحصیلات تکمیلی

 

 

شرح وظایف واحد تحصیلات تکمیلی

 

1- نظارت بر اجرای قوانین مقررات موجود در تمامی مقاطع تحصیلات تکمیلی

2-انجام مکاتبات و پیگیری توسعه و گسترش رشته های جدید براساس نیاز

3-پیگیری بازدیدهای هیأت های ممتحنه وارزیابی از بخش ها در رشته های موجود

4-برگزاری آزمونهای ورودی دستیاری ، کارشناسی ارشد و ph.D و همکاری ونظارت درآزمون ارتقا  و گواهینامه دستیاری

5-هماهنگی برگزاری شوراهای مرتبط تحصیلات تکمیلی ، کمیسیون نقل و انتقالات دستیاری ، کمیسیون برنامه دستیاری و سایر شوراهای مرتبط و تنظیم صورتجلسات ؛وابلاغ به مراکز مرتبط جهت اجرا

6-ارسال ایین نامه ها ومقررات مربوط به رشته های تحصیلات تکمیلی به دانشکده ها ومراکز

7-ثبت نام و تشکیل پرونده دستیاران پذیرفته شده

8-انجام کلیه ی امور آموزشی دستیاران تخصصی وفوق تخصصی از ابتدای دوره تا زمان فراغت از تحصیل با رعایت مقررات و آیین نامه های موجود( صدور گواهی اشتغال به تحصیل،بررسی درخواست های انتقال ،میهمانی،انصراف،مرخصی تحصیلی،مرخصی زایمان،معرفی  به روتیشن ها،بررسی وضعیت دستیاران اخراجی، بررسی پرونده جهت ارسال به امور فارغ التصیلان )

9-ثبت نام و تشکیل پرونده پذیرفته شدگان مقاطع Ph.D و کارشناسی ارشد

10-انجام کلیه ی امور آموزشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی از ابتدای دوره تا زمان فراغت ازتحصیل با رعایت مقررات و آیین نامه های موجود.(صدور گواهی اشتغال به تحصیل،بررسی درخواست های انتقال ،میهمانی،انصراف،مرخصی تحصیلی، مرخصی زایمان،بررسی واقدام در مورد پرونده دانشجویان اخراجی،بررسی پرونده جهت ارسال به امور فارغ التصیلان)

11-نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات آموزشی تحصیلات تکمیلی در دانشکده ها و مراکز مرتبط